24 Aralık 2012 Pazartesi

Masraflı Kadınlar vs. Masrafsız Kadınlar

Kadınlar ikiye ayrılır deyince eminim aklınıza; güzel-çirkin, yaşlı-genç, vs. gelir. Erkeklerin aklına ise kadınlar ikiye ayrılır denince şu geliyor; masraflı kadınlar ve masrafsız kadınlar. Bu ikiliyi her ne kadar daha önce de duymuş ve düşünmüş olsam da When Harry Met Sally filmini izleyince benim için yeniden gündeme geldi. Bunu aslında yıllar önce benden yaşça büyük ve hayat tecrübesine güvendiğim bir arkadaşımdan duymuştum. O bunu daha farklı bir şekilde açıklamıştı. "Bak hayatım" demişti "Erkekler para harcadıkları kadına gözleri gibi bakarlar tıpkı çok para verdikleri o pahalı arabalarına baktıkları gibi. Arabalarının çizilmesinden nasıl korkuyorlarsa çok para harcadığı, uğruna fedakarlıklar yaptığı, elde etmek için binbir takla attığı kadını incitmekten de aynı şekilde korkarlar". "Ne yani bize masraf yaptırmayınca gözlerinde ikinci el, eski bir arabaya mı dönüşüyoruz?" diye düşünmüştüm ben de. Filmde de Harry bu düşünceyi doğrularcasına kadınların masraflı ve masrafsız olmak üzere ikiye ayrıldıklarını söyleyince orada durdum ve kendi ilişkilerimi düşünmeye başladım.
Son iki ilişkime bakarsak gerçekten de böyle olmuştu. Birinin yanında kendimi geyşalaştırmış, her istediğini yapar, evini bile temizler hale gelmiş, aç mı tok mu diye düşünmeye başlamış, iyi günde kötü günde yanında olmak için resmen kendimi paralamıştım. Diğerini ise kar kış dinlemeden evinden al evine bırak yapmış, bir kez bile söylenmemiş, sen beni neden evden almıyorsun dememiş, kapris yapmamıştım. Hata! bu teoriye göre gerçekten büyük hata bunlar. Göz göre göre kendi değerimi düşürmüş, evdeki eski, sıkıcı, ucuz, ikinci el araba olmuştum işte.
Kimseye tavsiye verecek halim yok ama bütün bunlardan yola çıkarak yapmamamız gereken bir yanlışı daha gördüm (Yaş:31). Asla bir erkeği evinden alma!, yüzüğü görmeden evini temizleme ! hesabı ödemeyi teklif bile etme!. Bu taktiklerden oyunlardan uzak durmaya çalıştıkça aslında erkelerin bizden daha çok oyun ve taktik peşinde olduğunu görmek hem can sıkıcı hem de komik. Yani biz kadınları oyunlar, taktikler yapmakla suçlarken kendi bilinç altları nasıl da küçük hesaplar yapıyor. Benden söylemesi, kendinizi kapından aldırıp kapıya bıraktırın, onu ne kadar çok merak ederseniz edin belli etmeyin, e bir zahmet evini de kendi temizlesin. Sonra görmedik, duymadık, bilmiyorduk demeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder